pondělí 11. března 2013

Balím knihy...




....do deníku Metro. Jsem tím známá. Tahle knížka mi uvízla v ruce při nekonečném třídění našich knihoven. Je brožovaná a tak stará, že ji rovnou v tisku ponechám. Nerada bych aby se rozsypala.

Při redukování naši knihovny mě paradoxně přepadá potřeba pořizovat nové knihy. V případě Valji S. bych ráda doplnila celou její tvorbu. A tak k již zmíněné knize a k dalším dvěma, notoricky známým titulům ..Skalpel prosím, Zlaté rybky...bych ráda pořídila všechny ostatní. Budu se muset porozhlédnout po antikvariátech, mám další osobní úkol a tak to má být :o)

V knize byla záložka...poskládaný novinový výstřižek...z viditelnés trany byla tajenka a po přečtení knihy jsem si řekla, že ji vyluštím....z druhé strany je rozhovor s Valjou S. Škoda, že nevím z které doby ale předpokládám, že by to mohlo být kolem  roku 1970.

V pondělí jsem si koupila MF. Činím tak téměř pravidelně. Tentokrát mě nalákala titulní stránka s Hanou Lasicovou. Dcerou známých slovenských osobností, Magdy Vášáryové a Milana Lasici. Nedávno byla hostem oblíbeného pořadu Show Jana Krause. A vtip ji tedy nechybí ....smysl po humor evidentně zdědila po tatínkovi a krásnu po mamince. Mě je moc sympatická...ten její projev a ľubozvučná slovenčina ...:o)

Vlastním její knihu Pravdivý příběh lži. Neváhala jsem a koupila. Prvním důvodem bylo místo děje ...jj milovaná Paříž. (pokud jste nebyli, nedoporučuji číst...nebo jeďte do Paříže a pak si knížku přečtěte )   Velká chyba ...jak by řekla "pretty women" ale byla , že jsem knihu nepořídila v mém rodném jazyce. Překlad do češtiny... nic moc.
No a zde moje novotou vonící, zatím rozečtená kniha Kateřiny Tučkové a její Žítkovské bohyně. Zatím se zdá, že se  čte sama, tak uvidíme.

9 komentářů:

  1. ano, metroobal to je tvoje poznávací znamení- mohu potvrdit. ;-)

    No a Žítkovské bohyně vidím, kam se podívám- bloggerky čtou hromadně ŽB, jen já zaostávám... a Stýblová taky přežila čistku naší knihovny... zaslouženě, řekla bych ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. ŽB nejdřív přečtu pak půjčím :oD Stýblová má krásnou češtinu, to jen my rodilé Slovenky poznáme :o))))

    OdpovědětVymazat
  3. Stýblovou jsem taky ráda četla, určitě dost jejích knížek mám ještě u rodičů ( ano, už dlouho mi maminka nepřipomněla, že u nich 15 let nebydlím, ale věci tam stále mám :-) ). ŽB plánuji přečíst, mám k nim ale dost ambivalentní vztah. Když si přečtu anotaci, mám pocit, že tohle není téma pro mě, nechytá mě žádná touha knihu si přečíst. Když ale kolem slyším samé chvalozpěvy a všichni je čtou (jen já ne), říkám si, že něco na té knize být musí a toužím zjistit co. Už mám na ně záznam v knihovně. A knihy balím do použitého vánočního papírů, který celý rok za tímto účelem schovávám v šuplíku :-))).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali se stejným pocitem jsem k ŽB přistupovala. Už jsem třímala v ruce jinou knihu, též hodně avízovaného Stoletého staříka...a pak vlastně ani nevím proč koupilaŽB. Já si nejspíš nutně počebovala udělat radost...rozmazlit se, tak to mám :o)))
      Do vánočního papíru jsem balila dřív :oD

      Vymazat
    2. Stoletého staříka jsem načala včera :-)

      Vymazat
    3. Ještě úplně nevím, přečetla jsem asi 100 stránek. Rozhodně ten nadhled a ironie je zajímavá, ale že by to zase byla knížka, od které se neůžu odtrhnout, to tedy není. Ehm... spokojeně jsem nad ní usnula. Ale třeba se začtu a změním názor :-)

      Vymazat
  4. tip pro kulturožrouta :-) http://www.mlp.cz/cz/akce/e9940-kopanicko-a-zitkova-kateriny-tuckove/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...kulturožrout to už má zmáknutý, jen aby měl volno :o)))

      Vymazat