úterý 9. prosince 2014

Peču

 
letos na to...prohlásila jsem nedávno.
Předložila jsem svému muži varianty mlsek bez dlouhých příprav a dokonce ve zdravějších variantách.
Minule jsem přišla domů z práce a můj muž mi s nadšením hlásil jak někdo v domě pekl "něco" moc dobrého a jak krásně "to" volnělo...a že až u nás budeme péct taky "něco" tak dobrého, tak otevře dveře na chodbu aby se ta vůně linula od nás a on bude pyšný jak šikovnou má ženu.
 
Pár dnů na to  jsem ukázala prstem na stánek s cukrovím v nákupním centru.
 
A pak můj muž šel na nákup sám.... a já doufala, že navštíví i onen stánek ale on...koupil pět kilo práškového cukru, pět másel, dvě plata vajec, drahé kakao, kvalitní hořkou čokošku, půl kila ořechů, půl kila rozinek....jen hladkou mouku nekoupil.
A tak jsem se z pečení letos opět nevykroutila.
A dle zásob se nevykroutím ani příští rok :o)
 
Tři těsta jsou v lednici a ořechové tyčinky...ano ano ty co mají moje dospělé děti tak rády, jsou už upečené.
Pokračování zítra.
 
Než jsem se pustila do pečení, chviličku jsem tvořila.
 
Sehnat tyhle bílé vatové kuličky byl nadlidský výkon. Až jsme si všimli průhledné plastové koule, ve které uvězněné :o) a tak můj muž vyloudil na paní prodavačce kuličky zřejmě z nějaké rozbité, které měla uschované na aranžování ...a nakonec  jsme si koupili i kouli samotnou...má totiž krom bílých kuliček i bílé puntíčky :o))) ...foto dám zítra

A tak jsem tavila  a věnec je přesně podle mých představ....  kuličky mu dodali na roztomilosti ....stačí jen zapálit krb v TV a domácí romantika je hotová :o)))

 Dnes měl pohřeb pan Berousek. Na Počernickém hřbitově. Venku byla bílá mlha ....až londýnská.  A tak jsem se vyzbrojila teleobjektivem a vyrazila na fotolov. (jako bych neměla i tak dost práce) ale...pohřby světských jsou pořádané se vší parádou. Tak je znám z dětství...i ty normální bývali s živou hudbou a průvodem, rakev někdy vezená koňmo. A tak jsem doufala, že dnes tedy ulovím snímek smutečního průvodu vycházejícího z mlhy. Jenže ouha....pohřeb se konal na jiném hřbitově.
A tak jsem cvakla u sámošky jablíčka na stromě.
 

Večer můj muž rozsvítil v okně hvězdu, uvařil grog a pustil Křídla Vánoc

5 komentářů:

  1. Aranel, veď tie doma napečené sú najlepšie. Muž spravil dobre, že nakúpil. Venček s bielymi guličkami mám presne taký istý len základ je šedo-hnedý. Mam ho ako základ na stromčeku z vencov. Je to fakt jednoduché a efektné. Prajem Ti príjemné pečenie. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejka veď áno, to domáce je najlepšíe...len ten čas.
      A veniec, vidíš ja som vedela, že som ho u niekoho videla !!! Ďakujem tedy za inšpiráciu a aj tebe príjemný adventný čas :o)

      Vymazat
  2. Stejný věneček ale tmavohnědý jsem vloni poslala k vánocům Zuzce z blogu Korálky dnů. Kuličky jsem tu tehdy koupila v papírnictví.prodejně knih. Mají je pořád, celoročně ve třech velikostech .A recept na oříškové tyčinky by nebyl? Když je milují Tvé dospělé děti? Já mám recept na mandlové z marcipánem, tyčinky. Mohu poslat výměnou. Mávám do dálky M.

    OdpovědětVymazat
  3. Aranel, tak to je muž šikula, že to zvládl takhle pěkně nakoupit :-) a musím se usmívat. Moje máma tvrdí poledních cca 20 let každý rok, že příště už nic nepeče :-))).A ty suroviny si klidmě paknakoupí sama:-))). Tak přeji prima pečení a nezapomeňte otevřít ty dveře :-). Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Aranel já také peču, už pro tu vůní.
    Dělám však už jen 5 druhů. Perníky, pracny, vanilkové rohlíčky, linecké a kokosky.
    S časem také bojuju, ale nějak to dám.
    Míša z Plzně

    OdpovědětVymazat