čtvrtek 7. dubna 2016

Vlnění

 tak tohle je taková specialitka, kterou asi jen tak někoho zajímat nebude. Ani mě ne, dokud jsem se nezačala o materiál zejména k pletení zajímat hlouběji.
Jedna věc je mít pěkný kousek ale druhá věc...hodně důležitá... je mít kousek nejen krásný a funkční.
To ostatně zjistily všechny ženy u nás doma, co mají svetry z opravdové vlny :o)
 A tohle stojí za kousek práce.
Nafocena moje první zkušenost s nepranou vlnou firmy Holst Garn.
Při předení se používá olej. A když tedy nepraná, tak ten olej je vidět i maličko cítit. Nic co by muselo vadit, při pletení...tj. žádné velké nečistoty se nekonají.
Motovidlo nemám...improvizuju kuchyňskými prkénky...jedno malé k velkému aby byla vůle k sundání a také k navázání přadena ...
 ...povedlo se....jen do budoucna musím najít asi ještě něco většího ....
 Ponořeno do první lázně s přípravkem na vlnu ....sytě červená pustila kus barvy...trošku jsem se vylekala...
 ...vymácháno a poskytnuta lázeň č. 2....nechala jsem poležet....a žádná barva už nepustila....
 ...barva nepustila ani na utěrku na které se sušila...a už na mokré je vidět jak krásně nabyla :o)
 ....tady je už suchá ...ale nechám ještě do zítra a pak namotám do klubíčka....
 Detail vlákna ....z leva po vyprání a to vpravo před....
 Ale nebyla bych to já...nedočkavý býk abych nezkusila...pletu jednu čepici rovnou z nepraných klubíček...a je jasné, že práce s vlnou po vyprání bude stokrát příjemnější. Nevadí, beru to jako jeden z pokusů...ta proměna před a po .
 A tohle je rozpis vzoru, který jsem si píšu po řádcích...vzor je rozložitý a obrázek z návodu se mi nepovedlo zvětšit..takžetak
P.S. letenky na pátek třináctého máme...ovšem jen směr tam :o)))
Tlak mi každý den můj pan doktor měří ...i sobě...jsme v pořádku :o)))

8 komentářů:

  1. u nás sa vlna namotávala na ruku..koniec si pridržíš prstami k dlani(koniec k malíčku)...priadzu potom motáš pomedzi palec-ukazovák a popod lakeť.
    good luck .. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky si vzpomínám,že jsem před lety držela babičce vlnu mezi rukama a jak mě pak bolely ruce;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mám takový pocit, že bolet ruce budou někoho jiného :o))

      Vymazat
  3. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat - je to 100% vlna - nekouše? Evina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ne. Vypadá tak kousavě, když je právě nevypraná ale po je moc příjemná. Jste v Praze ? že by jste si skočila ke mě šáhnout :)

      Vymazat
  4. Děkuji za odpověď i za nabídku, ale asi se dostanu snáz na Malou Stranu, kde by snad mohla být také k vidění a sáhnutí :). E.

    OdpovědětVymazat